D'aquesta dinàmica, no se'n lliura tampoc els centres educatius concertats. Cal recordar que sols un 6% d'alumnes que estudia en valencià ho fa en centres educatius concertats.
Fins i tot la informàtica s'atrinxera en contra del creixement del programes d'ensenyament en valencià, perquè el programa ITACA, que fan servir els centres educatius per a la seua gestió administrativa, no admet que tot l'alumnat d'un centre es matricule en un PEV. Valdria la pena saber si al contrari sí que seria possible.
L'administració educativa ha dissenyat tot un seguit d'estratègies per dissuadir, castigar o dispersar la demanda de programes:
- Anul·la PEVs i dispersa l'alumnat que insisteix a estudiar en valencià.
- Imposa PIPs sense haver-los sol·licitat, en contra de decisions majoritàries i democràtiques.
- Quan la demanda supera l'oferta, distribueix alumnat a altres centre educatius, sense la garantia que tinguen PEV.
- A les peticions dels Consells Escolars de Centres que sol·liciten PEVs els aplica el silenci administratiu, els dóna llargues o els enfronta a llargs processos burocràtics.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada