Es tracta d’un programa obert durant tot l’any però organitzat per cursos l’objectiu del qual és revifar la participació d’aprenents i voluntaris. En esta edició, la quarta, s’han format 21 parelles lingüístiques que han funcionat en temps distints. Moltes d’elles han superat el temps mínim de compromís del programa –10 hores– i han allargat les trobades des d’octubre fins a juny. «A més de la possibilitat que s’hi ofereix als aprenents d’aprofundir en el coneixement de la nostra llengua, sorgeixen altres intercanvis enriquidors per a ambdós parts dins de la relació que s’estableix entre voluntaris i aprenents. Així, la pràctica lingüística es complementa amb matisos culturals, històrics, gastronòmics, de filosofia de vida, de tradicions, de vida familiar… que posen en comú, i en pla d’igualtat, en el transcurs de les seues conversacions. Este és un dels secrets de l’èxit d’este programa», comenta l’edil de Cultura, Gabriel Palop.
La procedència dels aprenents és diversa: el Marroc, Colòmbia, Veneçuela, Bolívia, Romania, entre d’altres.
«Cal destacar l’existència d’un voluntariat fidel que des del 2008 –quan es va iniciar el programa– no ha deixat de participar-hi; així com dos grups de conversa amb diverses persones, encapçalades per dos matrimonis que han prolongat el voluntariat durant tot el curs», explica el regidor de Cultura, Gabriel Palop.
El programa, a més d’estar coordinat per Escola Valenciana, compta amb la col•laboració de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura.
La procedència dels aprenents és diversa: el Marroc, Colòmbia, Veneçuela, Bolívia, Romania, entre d’altres.
«Cal destacar l’existència d’un voluntariat fidel que des del 2008 –quan es va iniciar el programa– no ha deixat de participar-hi; així com dos grups de conversa amb diverses persones, encapçalades per dos matrimonis que han prolongat el voluntariat durant tot el curs», explica el regidor de Cultura, Gabriel Palop.
El programa, a més d’estar coordinat per Escola Valenciana, compta amb la col•laboració de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada