divendres, 15 de juliol del 2011

Escola Valenciana reuneix en unes jornades a Muro d'Alcoi les seues 24 entitats federades per planificar el curs vinent, que s’albira conflictiu


Amb les altes temperatures amb què ha finalitzat el curs escolar, amb els resultats d’unes eleccions autonòmiques i locals pel mig i amb unes mobilitzacions al carrer del 9 i 18 de juny que encara ressonen en els reculls de premsa -les quals constitueixen la cloenda d'un curs de desencontres i friccions en matèria de política lingüística entre la Conselleria d'Educació i les comunitats educatives que reaccionaren davant les agressions als programes d’ensenyament en valencià- Escola Valenciana ha programat unes jornades, semblants a les que organitzen tots els anys, a les que s’han convocat les 24 entitats socials pertanyents a la seua federació, per debatre estratègies organitzatives que faran possible les campanyes socials de la FEV, les vint trobades comarcals de 2012 i dissenyar el mapa reivindicatiu d’un curs que s’anuncia conflictiu a causa de la tossuderia de la Conselleria d’Educació a administrar el sistema educatiu valencià a colp de decret i d’esquena als interessos de les comunitats educatives i ignorant amb prepotència la creixent demanda de programes d’ensenyament en valencià.

Les sessions de treball d’este cap de setmana del mes de juliol, concretament el 14, 15 i 16, s’han iniciat parlant de l’edició de les pròximes Trobades, el calendari de les quals se situarà, segurament, al cor mateix del conflicte social provocat pel decret de plurilingüisme, una regulació que introdueix l’anglés en les aules sense cap garantia de dotacions pressupostàries suficients, sense haver previst ni plantilles de professors ni programes de formació que asseguren el futur d’una educació basada en el plurilingüisme. Estem una altra vegada davant una estratègia de crear titulars de premsa i de fer servir la praxis del conflicte irracional per dividir els valencians i guanyar temps per ocultar els vertaders problemes de gestió educativa i la manca de projectes ben definits o solvents en matèria de política lingüística.

També es disposarà de temps en estes jornades per fer un repàs minuciós a les campanyes socials que du endavant Escola Valenciana i que són ja a tot el País un referent de treball social al voltant de la recuperació de la nostra llengua i la dinamització del seu ús social. Ens referim, com no, al Voluntariat pel Valencià, Acosta’t al Territori, Un euro llavor de pau, Cinema a l’escola, l’Oficina de Drets Lingüístics, els premis Sambori i la Gira que continuaran aportant a la societat valenciana una tasca necessària per fer revifar la consciència col·lectiva vers el patrimoni més preuat que posseïm els valencians i valencianes: la llengua que parlem i la cultura que transmet.

Amb les conclusions d’estes Jornades, celebrades al CEIP Bracal de Muro d’Alcoi, Escola Valenciana vol posar en evidència que hem de multiplicar esforços individuals i col·lectius per desbaratar els intents de la Conselleria d’Educació per desmuntar els programes d’ensenyament en valencià, els quals han adquirit un gran prestigi i han aconseguir duplicar any rere any la demanda, per substituir-los per un pla de plurilingüisme que és en si un frau comés a la població escolar, als pares i mares, al professorat valencià i, per extensió, a les comunitats educatives, que esperen, com així ho fa Escola Valenciana amb el seu model d’educació plurilingüe a la mà i a disposició de qui estiga realment interessat a introduir el valencià, el castellà i l’anglés, el qual aplica un sistema equilibrat, amb rigor científic i pedagògic, amb l'aval de la Universitat, plenament consensuat i que aprofita l'experiència fecunda de l’ensenyament en valencià en els darrers 27 anys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada