dimarts, 24 de març del 2015

Almudena Francés estarà amb nosaltres

Almudena Francés, una contacontes experimentada en la transferència emocional amb un públic menut que l'adora i sempre experimental, engegant projectes nous, arriscant-se obrint noves línies de treball interpretatiu i sempre atenta a l'última producció literària dels escriptors i de les escriptores de literatura infantil en valencià i en altres llengües, estarà amb nosaltres el dia 19 d'abril a la 30 Trobada de Centres d'Ensenyament en Valencià de la Ribera d'Alginet. Xiquets i xiquetes, mares i pares, i resta del món, estigueu atents al programa de la Trobada d'Alginet. La participació d'Almudena Francés és una contribució de Xúquer Viu a la 30 Trobada d'Alginet.

Com a contacontes és excepcional i com a persona una delícia, i estes dues meitats s'ajunten quan actua, assetjada per un rogle de boques obertes i d'ulls redons com plats, per introduir-nos, com si d'un somni es tractara en històries encadenades, embadalits per personatges i succeïts que sempre ens deixen un regust dolç als llavis i un pensament lluminós al cap. Contarà, com un homenatge al Xúquer, un conte preciós sobre el nostre riu.

Hi farà dos actuacions, que s'intercalaran amb el Bruixot Carabassot, al Parc Enric Valor, que llinda amb el carrer Sant Ferran, la zona escollida com a zona per a fer pícnic.

Però deixaré que es presente ella mateixa, amb les seues pròpies paraules...


QUI SÓC?


Sóc Almudena Francés
i d'ofici contacontes
contant i embarbussant  
arreu del món done voltes.
Em dedique a contar contes i a animar a grans i menuts a endinsar-se en el plaer de la lectura.
Sempre vaig tenir moltes preguntes i les vaig formular en veu alta; de les respostes, en vaig obtenir explicacions i boniques mentides i aquests van ser els primers contes que em van contar.
La curiositat em porta a fer-me moltes preguntes i els contes m'ofereixen respostes sorprenents a més de noves preguntes que m'ajuden a créixer.
Un dia vaig començar a contar i em va atrapar: posar paraules als fets, narrar allò inenarrable, oir el silenci i veure com el conte emergeix, repassar les mirades, veure fluir les emocions, generar preguntes i trobar algunes respostes.
En els últims deu anys he contat sobretot en col·legis i biblioteques –moltes– i en places, bars, hospitals, teatres, universitats… He organitzat campanyes d'animació lectora per a ajuntaments i biblioteques, sóc una de les promotores del “Festival de la paraula”; també he impartit cursos a mestres i pares que volen saber com contar.   
Visc pensant com transmetre la passió per la lectura i de quina manera crear addicció als contes, a la vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada