Escola Valenciana llança una pregunta a la Conselleria d’Educació: per què quan s’avalua el nostre sistema educatiu sempre trauen millors resultats els alumnes que estudien en valencià (PEV/PIL)?
ESCOLA VALENCIANA CONSIDERA QUE LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ TORNA A SITUAR EL VALENCIÀ EN EL CENTRE DE LA TRIFULCA EDUCATIVA
El suposat informe que la Conselleria d’Educació ha difós sobre l’Avaluació General de Diagnòstic feta a 4at de Primària pel Ministeri d’Educació amb resultats negatius per a l’educació al País Valencià demostra els postulats d’Escola Valenciana: el programa d’ensenyament monolingüe en castellà (PIP) no garanteix el bon aprenentatge de les dues llengües oficials, és a dir, el bilingüisme educatiu, ja que una vegada més es demostra que tenir només la llengua i el Coneixement del Medi en valencià no garanteix que l’alumnat que estudia PIP domine la llengua pròpia.
Per tant l’alumnat que estudia en castellà està en inferioritat de competències lingüístiques i oportunitats que els que estudien en programes d’ensenyament en valencià (PEV o PIL). Aquests últims dominen el valencià i el castellà i tenen moltes més facilitats d’aprendre d’altres llengües, per tant, caminen de manera ferma cap al plurilingüisme. Tots els estudis que ha fet l’Institut Valencià de Qualitat Educativa i que mai publica l’actual Conselleria d’Educació així ho constaten.
La Conselleria d’Educació argumenta que els criteris d’avaluació del Coneixement del Medi que s’han fet a l’Avaluació del Ministeri d’Educació no tenen en compte que hi ha alumnat que estudia (PIP), ensenyament en castellà, i que per tant té un plus de dificultat alhora d’obtindre bons resultats en aquesta matèria, perquè no dominen bé la llengua en què s’imparteix: “d’aquesta manera es demostra que l’alumnat que estudia PIP sense enriquir necessita tindre més assignatures en valencià i compensar amb el castellà des dels primers cursos per tal que dominen les dues llengües de manera equitativa i això no els passa, mentre que l’alumnat que estudia en valencià no té aquest tipus de problemes”.
Escola Valenciana considera que ja va sent hora que la Conselleria d’Educació llance un bon programa d’ensenyament plurilingüe que tinga com a base d’aprenentatge el valencià i garantesca el domini del castellà i altres llengües com l’anglés. L’entitat ja li va presentar el curs passat a Font de Mora el Pla per l’Escola Plurilingüe amb totes les mesures pedagògiques que calen per a dur aquest objectiu endavant: “la resposta per part del Consellera a hores d’ara és el silenci, la creació de suposades escoles angleses sense rigor pedagògic, la denegació d’obertura de noves línies en valencià demandades per les famílies, els retalls en l’assessoria de valencià i l’atac directe a la promoció de la nostra llengua en tots els àmbits d’ús”.
Davant d’aquesta situació Escola Valenciana ha treballat amb els sindicats educatius i associacions que formen part de la Mesa de l’Ensenyament en Valencià en la redacció d’un manifest que defensa el valencià com a garantia de plurilingüisme i suposa, entre d’altres, al possible retall en valencià del PIP, que encara faria que aquest programa fora més monolingüe del que és ara mateix.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada