dijous, 8 de juliol del 2010

Escola Valenciana planteja un model alternatiu al “plurilingüisme” de Font de Mora


Des d’Escola Valenciana es considera que Font de Mora pretén enfonsar i soterrar el valencià amb estes suposades jornades sobre plurilingüisme. Representants de l’entitat es van concentrar ahir a les portes de l’Oceanogràfic per a repartir informació sobre el model d’escola plurilingüe que es defensen.

Font: L'INFORMATIU. 07 juliol 2010

“Escola Valenciana està preparant el V Congrés de l’entitat per a l’any 2011, que centrarà la temàtica del plurilingüisme educatiu amb experts internacionals i el rigor d’estudis i experiències de comunitats bilingües d’altres parts del món, de les comunitats autònomes amb llengua pròpia i amb tot tipus d’experiències educatives sobre el tema”, va anunciar ahir Diego Gómez, president d’Escola Valenciana, a les portes de l’Oceanogràfic on es va concentrar una representació de l’entitat per tal de donar en mà als assistents a les Jornades de la Conselleria d’Educació el Pla per l’Escola Plurilingüe un document que explica “quin és el model de plurilingüisme a territori valencià que es defensen”.

El tema del plurilingüisme educatiu interessa molt als integrants d’Escola Valenciana i diversos membres de la Comissió d’Educació de l’entitat figuren entre els 400 assistents que es van apuntar a este esdeveniment. Segons un dels coordinadors de la Comissió d’Educació de l’entitat: “Es consolida l’apagada d'iniciatives entorn a una autèntica educació plurilingüe en el nostre territori. Ahir vam assistir a la I primera jornada sobre plurilingüisme organitzat per la Conselleria d'Educació, una jornada caracteritzada per la nul·la presència de la nostra llengua; per les intervencions desafortunades (amb escàs rigor científic) del director general de millora de la qualitat de la Comunitat de Madrid i del secretari de política lingüística de la Xunta de Galícia”.

A més a més, va afegir, “l'atenció a l'alumnat nouvingut i els programes d'immersió lingüística van estar literalment maltractats i l'atenció a les llengües minoritzades, totalment ignorada”.

A més Escola Valenciana es va mostrar totalment d’acord amb una declaració del conseller Font de Mora on va afirmar que  “en una comunidad bilingüe como la nuestra las dos lenguas, castellano y valenciano, se han convertido en puentes para la comunicación y el entendimiento porque las lenguas sirven para unir, no para separar. Nuestras dos lenguas han de sumar y deben ser un elemento de unión”. No obstant això, Diego Gómez va afegir que “ja hi ha prou de tanta hipocresia per part de Font de Mora i que acomplesca el que diu, n’estem farts de tanta paraula que s’emporta el vent”.

En este sentit, el president de l’entitat es va sentir “profundament enganyat” per Font de Mora després d’haver escoltat declaracions del conseller del tipus: “volem que les famílies valencianes tinguen dret a escollir en quina llengua volen que estudien els seus fills”.

Gómez va recordar que “el conseller s’aplique el que diu ja que actualment el 62% de les famílies que matriculen els fills a les escoles volen que estudien en valencià, garantia de plurilingüisme, mentre que només ho poden fer el 33% i que més de 85.000 alumnes que estudien en valencià a primària no poden continuar els seus estudies en els programes plurilingües en valencià a secundària”.

De nou, Escola Valenciana espera una reunió amb el conseller Font de Mora per a parlar sobre els seus informes de demanda d’ensenyament en valencià i sobre el Pla per l’Escola Plurilingüe que l’entitat li va presentar el curs passat i que ha estat recolzat per més de 200 centres educatius.

Escola Valenciana li recorda al conseller que per a ser plurilingües abans cal ser bilingües, però que no s’equivoque, bilingües per igual amb les dues llengües oficials referides a l’Estatut.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada