Pica'm, 25/02/2011
Quins han de ser els objectius del model valencià d’educació plurilingüe i intercultural? Com s’ha d’organitzar la vehiculació de les llengües entre les àrees del currículum? Quins han de ser els paràmetres de formació del professorat? Quins mecanismes d’avaluació hem d’aplicar? Quin és el paper de pares i mares? Aquestes són algunes de les preguntes a què pretén donar resposta el document marc: L’escola valenciana, un model d’educació plurilingüe i intercultural per al sistema educatiu valencià.
Aquest document, elaborat per la Unitat per l’Educació Multilingüe, es presentarà demà dissabte a l’Aula Magna de la Universitat de València, en un acte amb la presència de les universitats públiques valencianes, sindicats, partits polítics i institucions públiques i privades.
Els encarregats de presentar el document són el director de la Unitat per l’Educació Multilingüe, Vicent Brotons; el portaveu de la Comissió d’Educació d’Escola Valenciana, Jaume Fullana; i l’autor del document, l’especialista en educació multilingüe Vicent Pascual.
La presentació arriba després de mesos de reunions d’Escola Valenciana amb la comunitat educativa i agents socials, en un intent de fer partíceps el màxim d’agents possibles d’un nou consens educatiu. El projecte incideix especialment en la necessitat d’aprofundir en les competències bilingües de l’alumnat (valencià i castellà) i introduir elements d’eficiència en l’aprenentatge d’una llengua estrangera. La iniciativa es construeix a partir dels pilars del consens, la concreció i l’aplicació genèrica i efectiva a tots els centres educatius.
Algunes institucions i entitats que han confirmat assistència a la presentació són l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, el Consell Valencià de Cultura, les cinc univeristats públiques valencianes, Intersindical, CCOO, UGT, CSIF, ANPE, Confederació Gonçal Anaya, Moviments de Renovació Pedagògica, Associació de Directors de Secundària, PSPV-PSOE, EUPV, Bloc, IPV, ERPV, diferents directors de centres educatius, les coordinadores comarcals d’Escola Valenciana i altres representants d’associacions i empreses de diferents sectors culturals i educatius del País Valencià.
Quins han de ser els objectius del model valencià d’educació plurilingüe i intercultural? Com s’ha d’organitzar la vehiculació de les llengües entre les àrees del currículum? Quins han de ser els paràmetres de formació del professorat? Quins mecanismes d’avaluació hem d’aplicar? Quin és el paper de pares i mares? Aquestes són algunes de les preguntes a què pretén donar resposta el document marc: L’escola valenciana, un model d’educació plurilingüe i intercultural per al sistema educatiu valencià.
Aquest document, elaborat per la Unitat per l’Educació Multilingüe, es presentarà demà dissabte a l’Aula Magna de la Universitat de València, en un acte amb la presència de les universitats públiques valencianes, sindicats, partits polítics i institucions públiques i privades.
Els encarregats de presentar el document són el director de la Unitat per l’Educació Multilingüe, Vicent Brotons; el portaveu de la Comissió d’Educació d’Escola Valenciana, Jaume Fullana; i l’autor del document, l’especialista en educació multilingüe Vicent Pascual.
La presentació arriba després de mesos de reunions d’Escola Valenciana amb la comunitat educativa i agents socials, en un intent de fer partíceps el màxim d’agents possibles d’un nou consens educatiu. El projecte incideix especialment en la necessitat d’aprofundir en les competències bilingües de l’alumnat (valencià i castellà) i introduir elements d’eficiència en l’aprenentatge d’una llengua estrangera. La iniciativa es construeix a partir dels pilars del consens, la concreció i l’aplicació genèrica i efectiva a tots els centres educatius.
Algunes institucions i entitats que han confirmat assistència a la presentació són l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, el Consell Valencià de Cultura, les cinc univeristats públiques valencianes, Intersindical, CCOO, UGT, CSIF, ANPE, Confederació Gonçal Anaya, Moviments de Renovació Pedagògica, Associació de Directors de Secundària, PSPV-PSOE, EUPV, Bloc, IPV, ERPV, diferents directors de centres educatius, les coordinadores comarcals d’Escola Valenciana i altres representants d’associacions i empreses de diferents sectors culturals i educatius del País Valencià.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada