Escola Valenciana i la Conselleria d'Educació enceten diàleg al voltant del model plurilingüe d'ensenyament
Representants de l'entitat cívica i de la Conselleria mantenen la primera reunió en dos anys entre ambdues parts. Escola Valenciana proposa a la Secretaria Autonòmica d'Educació un intercanvi d'idees al voltant de metodologia, competència lingüística dels docents, avaluació eficient del sistema i promoció de l'ensenyament en valencià. Escola Valenciana ha avançat que abans del mes d'abril tindrà enllestit un document de línies mestres per “optimitzar” el sistema d'aprenentatge de llengües dels centres valencians.
Aquest ha estat un primer contacte, on han participat Vicent Moreno, Jaume Fullana i Àngel Martí president, portaveu de la comissió d'educació i gerent d'Escola Valenciana respectivament, i la Secretària Autonòmica d'Educació, Concha Gómez; el director general d'Ordenació i Centres Docents, Rafael Carbonell, i el cap de l'Àrea de Política Lingüística, Vicent Satorres. La Conselleria d'Educació i Escola Valenciana han destacat la coincidència en els objectius pel que fa a la potenciació d'un sistema educatiu que aconseguisca un igual domini de les dues llengües oficials i d'una tercera llengua estrangera. Jaume Fullana, d'Escola Valenciana, ha insistit en el fet que “és inqüestionable que les competències lingüístiques dels alumnes d'ensenyament en valencià són superiors, tant en valencià com en castellà”. En aquest sentit, l'entitat cívica ha convidat la Conselleria d'Educació “a construir a partir de l'experiència dels programes d'ensenyament en valencià i immersió lingüística”.
Escola Valenciana ha realitzat un diagnòstic general dels aspectes clau a millorar pel que fa a l'ensenyament de les llengües: formació i competència lingüística del professorat, introducció d'elements avaluadors eficients i campanyes d'informació eficients a les famílies. En aquesta línia, Escola Valenciana ha avançat que abans del mes d'abril tindrà enllestit un document de línies mestres per optimitzar el sistema d'aprenentatge de llengües dels centres valencians. L'entitat ha anunciat que ha encarregat el document a diferents tècnics interns i externs i que el projecte està tutelat per la Unitat per l'Educació Multilingüe de la Universitat d'Alacant. L'entitat cívica ha acordat amb la Conselleria tornar a reunir-se un cop estiga en condicions de presentar aquest projecte. Escola Valenciana ha recordat que la trobada amb la Conselleria s'emmarca dins la ronda de contactes que l'entitat va començar el mes de desembre i que persegueixen fomentar propostes al voltant de la llengua amb “altes quotes de consens”. En aquesta línia, Vicent Moreno, president d'Escola Valenciana, ha recordat que “el valencià no té color polític, és cosa de tots i totes”.
La Federació d'Associacions per la Llengua ha anunciat que en les darreres setmanes també ha encetat una línia de contactes amb regidors i alcaldes de “totes les formacions polítiques” i, tot i que asseguren que és prompte per fer valoracions, han especulat amb la possibilitat real d'arribar a “acords unitaris pel que fa a l'ensenyament en valencià”.
Representants de l'entitat cívica i de la Conselleria mantenen la primera reunió en dos anys entre ambdues parts. Escola Valenciana proposa a la Secretaria Autonòmica d'Educació un intercanvi d'idees al voltant de metodologia, competència lingüística dels docents, avaluació eficient del sistema i promoció de l'ensenyament en valencià. Escola Valenciana ha avançat que abans del mes d'abril tindrà enllestit un document de línies mestres per “optimitzar” el sistema d'aprenentatge de llengües dels centres valencians.
Aquest ha estat un primer contacte, on han participat Vicent Moreno, Jaume Fullana i Àngel Martí president, portaveu de la comissió d'educació i gerent d'Escola Valenciana respectivament, i la Secretària Autonòmica d'Educació, Concha Gómez; el director general d'Ordenació i Centres Docents, Rafael Carbonell, i el cap de l'Àrea de Política Lingüística, Vicent Satorres. La Conselleria d'Educació i Escola Valenciana han destacat la coincidència en els objectius pel que fa a la potenciació d'un sistema educatiu que aconseguisca un igual domini de les dues llengües oficials i d'una tercera llengua estrangera. Jaume Fullana, d'Escola Valenciana, ha insistit en el fet que “és inqüestionable que les competències lingüístiques dels alumnes d'ensenyament en valencià són superiors, tant en valencià com en castellà”. En aquest sentit, l'entitat cívica ha convidat la Conselleria d'Educació “a construir a partir de l'experiència dels programes d'ensenyament en valencià i immersió lingüística”.
Escola Valenciana ha realitzat un diagnòstic general dels aspectes clau a millorar pel que fa a l'ensenyament de les llengües: formació i competència lingüística del professorat, introducció d'elements avaluadors eficients i campanyes d'informació eficients a les famílies. En aquesta línia, Escola Valenciana ha avançat que abans del mes d'abril tindrà enllestit un document de línies mestres per optimitzar el sistema d'aprenentatge de llengües dels centres valencians. L'entitat ha anunciat que ha encarregat el document a diferents tècnics interns i externs i que el projecte està tutelat per la Unitat per l'Educació Multilingüe de la Universitat d'Alacant. L'entitat cívica ha acordat amb la Conselleria tornar a reunir-se un cop estiga en condicions de presentar aquest projecte. Escola Valenciana ha recordat que la trobada amb la Conselleria s'emmarca dins la ronda de contactes que l'entitat va començar el mes de desembre i que persegueixen fomentar propostes al voltant de la llengua amb “altes quotes de consens”. En aquesta línia, Vicent Moreno, president d'Escola Valenciana, ha recordat que “el valencià no té color polític, és cosa de tots i totes”.
La Federació d'Associacions per la Llengua ha anunciat que en les darreres setmanes també ha encetat una línia de contactes amb regidors i alcaldes de “totes les formacions polítiques” i, tot i que asseguren que és prompte per fer valoracions, han especulat amb la possibilitat real d'arribar a “acords unitaris pel que fa a l'ensenyament en valencià”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada