dimarts, 15 de febrer de 2011

Un funcionari d'ADIF es nega a atendre una consulta en valencià sobre un passatger invàlid

Valencianisme.com. 14/02/2011

Els fets van ocórrer el divendres dia 28 de gener, al voltant de les 9:30 h, a l'Estació del Nord de la ciutat de València. Un veí de Carcaixent, que no ha volgut revelar la seua identitat, va entrar a l'oficina d'atenció al client per a efectuar una consulta sobre el seu acompanyant, una persona discapacitada que es desplaça amb cadira de rodes. El funcionari d'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (ADIF) que el va atendre, però, es va negar a facilitar-li la informació demanada i va exigir que li parlara "en cristià".

Segons les mateixes fonts, el ciutadà es va dirigir a l'oficina d'atenció al client per a "saber com creuar les vies amb una persona que va amb cadira de rodes i que pesa 90 kg", per tal com a  Carcaixent (la Ribera Alta) no hi ha ascensor i, per tant, les persones amb mobilitat reduïda que viatgen amb cadira de rodes han d'anar fins a la fi de l'andana i creuar les vies sobre un pas a nivell de fusta.

En eixe moment, el funcionari estatal el va "avisar" que si li "parlava així" tindria un "problema", ja que no li contestaria la petició si se li adreçava en eixa llengua.

Davant d'eixa situació, el veí de Carcaixent va demanar si hi havia alguna altra persona que poguera atendre la seua consulta. Aleshores, la resposta del mateix funcionari va ser negativa: "Jo sóc d'Astúries i la meua companya és de Múrcia. No et contestaré si em parles en valencià", va reiterar amb to bròfec mentre mirava cap a les persones que hi havia darrere fent cua.

1 comentari:

  1. És vergonyós que Adif tingui aquesta mena de personatges darrera d´un taulell.

    ResponElimina